Tuesday 31 May 2011

five hundred K?

aku risau. takut nnt kalo aku blk ngan degree..di consider langgar kontrak dgn mara.
kawan aku ckp, dia mybe kena byr full (5ook). kes dia, repeat year.

aku? still 50/50. last sem, nasib xmenyebelahi..aku fail some paper..then HoD kate, kena pass smua sem nie baru eligible utk seat summer resit.

otherwise..i have to go back with BEng (degree). padahal kontrak MEng (master) so, aku kena buat betul2 utk exam kali nie. betul betul punya!

aku xnk nnt kalo kena byr full..indirectly, aku dah menyusahkan laki aku..dah menyusahkan famili aku. susah hati woo.. xpernah aku sedown gini. =(

smlm, aku dh buat smyg hajat..dgn doa sepenuh hati.

"ya Allah, jika benar ini ujian dariMu..jika benar aku harus tempuhi ujianMu ini..aku redha..namun ya Allah, Engkau lipatgandakanlah rezeki kami..supaya kami mampu untuk melangsaikan hutang-hutang kami" Amin..

hehehe..lipatganda..jutawan la kan?wawawah..over tau..but seriously? 500thousands????? i'll be dead meat bankrupt.

kawan2..doakan aku sama ye..aku mengharapkan doa darimu jua.. hope aku pass smua paper n dapat blk dgn master. InsyaAllah..

5 comments:

  1. muma syg..are u ok??
    mahu study mari la join ktowg ni muma..fight till last..jum

    ReplyDelete
  2. serious 500k?? bia betol ma..aku doakan mung pass semua exam...inshaallah mg boleh, jgn down sgt..

    ReplyDelete
  3. Commitment as a wife n student agak berat jugak kan. Hmmm jgn risau doa n bace Quran byk2... Semoga tuhan memudahkan urusan...

    ReplyDelete
  4. aku termenung sekejap bile bace artikel ko nih... hurm.. 500k? ape gile kerajaan kite nih... ape die pk orang gi belajo oversea tu balik2 terus kaya ke ape.. nih nak pangkah kerajaan nih... but mungkin bagus jugak die bagi ugutan macam tu.. kurang2 student kt sane tak main2... so ma.. mu kene stragle gok "betul ke aku eja tu?" ma mu boleh buat... jgn jadikan skali ko fail.. trus ko pk ko akan fail.. belajar dari fail tu... dan usaha .. lepas dah usaha tawakal.. hanya allah yg mampu berikan suka dan duka tu...

    ReplyDelete
  5. hmm.. tu la aku pn tkejut ms dpt tau tu..salah sdiri jgk tlepas pandang kontrak..aku pn x aware dgn benda nie..n xplan pn utk fail..wlaupun kita dh byk usaha tp Allah maha berkuasa..stadi kat sini byk dugaan & cabaran rupanya..lebih2 lg bila dh jd ibu..lagi byk dugaan..however, when u loose something, u'll get someting else back in return..i got iman..right? =) tp apa2 jadi esk aku redha je..jadikan kisah aku sbg pengajaran utk ank2 =)

    ReplyDelete