Saturday 14 May 2011

today is my birth date!

hepi birthday to me..tepat pada tarikh yang sama 29tahun yg lepas..hihik..byknye nombor tu.wow..selama mengharungi tiap2 tahun, or so to speak..detik2 kehidupan.. mcm2 lah aku kena hadapi, lalui, halangi.. seperti kata aku sdiri, aku matang dengan menghimpun kisah2 hidup seperti..mengorek hidung dan mengumpul tahi2 hidung di bawah meja, mencabut bulu2 yg tumbuh tidak pernah kenal erti penat,..garis2 selulit yg bertambah bawah bontot, rambut2 yg gugur dan digugurkan..pasang kasut yg lusuh berjalan, baju yg luntur berpeluh, mata yang nampak segala benda yg patut dan tak patut, hidung yg membantu utk bernafas dan penting utk deria bau seperti menghidu ketiak sendiri, aku, fizikal aku, otak aku, hati aku..aku xhidup tanpa semua ni em, i mean..semua ni membantu aku utk hidup..kita,bila digunapakai, of course lah lusuh..ade ciri2 tear and wear individually..depends jgk on how delicate and love u put in taking care of it..ehem, ur self. =p so, di tahun akhir utk aku menikmati my 2oth nie..how shall i describe myself? well, wrinkled all over..kikikih, teeth decaying, hair is minimizing (kan bagus kalau hair disini ialah body hair *sigh*), eyes blurring..need technology's and optician's abilities help..ape lagi, ha.lutut dh start sakit..area lateral collateral ligament and patella (knee caps) yg semakin sakit esp ketika bersila and sujud. aku dh lusuh..itu je the most suitable description utk aku..blm lagi termasuk lusuh sbb digunapakai oleh cik abang..kikiki..opps..will come back on that lateerrrrr!!. NOT!! =)
sigh* hidup..pasti akan mati.. 'ALHAMDULILLAH'..itu lah perkataan yg paling sesuai utk aku sebut setiap masa, esp ari istimewa nie..utk mengingatkan aku padaNya yg masih lagi memberi peluang utk aku..merasa kehidupan dan memperbetulkan kesilapan.. bersyukurnya aku kerana masih lagi bersama orang2 tersayang..mampu lagi utk memberi,..pada yang seharusnya menerima. iman, u has made myself clear on the purpose of my life.. thx my sweet pea. hepi bday to me.. my first bday with a baby..my 3rd bday with my hubby, my 29th birthday with my parents (thank god they still here), my 27th bday with nayi, my entah ke berapa kali ntah ngan abang2..lupe dh umur mereka. =P well, my dear friend..pada sape yg baca tulisan aku yg mengarut nie.. sedih gak sbb makin tua kita..makin byk yg kita perlu korbankan..kan?tahniah pada yg tercapai impian masa kecik dulu..never give up, there will be traffic diversion in life..pada yg xtercapai impian mereka. byk lagi other options yg mungkin..better for u. bcause, everything happen for a reason, remember?? erm,..kawan2..makin hari kita...makin byk kot 'to do list' nya, hehe..erm, dosa2 pn makin bertambah..hopefully sentiasa diberikan peluang utk bertaubat, byk jgk yg masih blm terlaksana, kalau aku..kerja pn xconfirm lagi..result pun xbagus..ade ke yg nak amik keje nnt..huhu,tawakal saja.erm,dan juga..makin ramai kawan yg menjauh, tapi syukur..walaupun begitu..ceh, hehe..deep down in my heart..everyone still here..with me..even by far. i'll never forget the memories within. saat gelak ketawa, saat menitis air mata, saat bermasam muka, saat bergossip tentang sesiapa, saat bercemburu buta sesama kita, semua tu..too precious to be forgotten. kan. jom, sama2 kita bersyukur..kerana hari ni masih ada..utk kita be a better person..abaikan kelusuhan diri..tear and wear is normal. no worries, smua org akan mati..so, stiap detik yg bakal kita lalui..beat the most of it. make urself and every people u love or not!..happy. make today as tommorow never come. and yeah..make the most of it. ok? alhamdulillah for everything.. may Allah bless me, my family, my friend and all muslims around the world. =) peace!

2 comments:

  1. ma, kita baru 28 ma..mung ni menakutkan aku jah..hihi..

    ReplyDelete
  2. haha tu lah.smlm aku tnyo bri. bri oyk baru 28..aku ingt ko 29 doh.umo sdiri pn xingt..sero nok cepat tuo plk ko?hahaha.

    ReplyDelete